Kosten Omlaag Tour in Leeuwarden met Kamerlid Bart van Kent

24 augustus 2022

Kosten Omlaag Tour in Leeuwarden met Kamerlid Bart van Kent

Foto: SP

Zaterdag 27 augustus organiseert de SP in Leeuwarden de Kosten Omlaag Tour met Tweede Kamerlid Bart van Kent in DBIEB in de Blokhuispoort. De openbare avond is onderdeel van de 'Kosten Omlaag'-campagne, waarmee de partij knokt voor een noodplan met vijf 'Koopkrachtknallers' om de stijgende kosten aan te pakken. De avond begint om 20:00, de deuren zijn open vanaf 19:30.

SP-afdelingsvoorzitter Aldo Schelvis: "De kosten in het dagelijks leven kunnen omlaag. Dat is een politieke keuze, maar dit kabinet vindt winsten voor grote bedrijven en de allerrijksten belangrijker. Tijdens de Kosten Omlaag Tour bespreken we onze plannen en wat we samen kunnen doen om te zorgen dat de kosten dalen en de lonen, de uitkeringen en de AOW stijgen."

Met de vijf Koopkrachtknallers wil de SP de boodschappen betaalbaar maken, de energierekening verlagen, de kosten voor tanken omlaag, de huren bevriezen en het eigen risico afschaffen. De partij betaalt dit door de grote bedrijfswinsten meer te belasten en de superrijken en grote vermogens een eerlijk deel aan belasting te laten betalen. Via kostenomlaag.sp.nl kunnen mensen hun steun uitspreken.